Kvalitetspolitik
FJI Group er en ansvarlig leverandør, der med kunden i centrum altid stræber efter at levere kvalitetsprodukter, der vil øge kundetilfredsheden, sikre langsigtet og rentabel vækst samt skabe udvikling og fornyelse til gavn for virksomhedens aktionærer, medarbejdere, kunder og samfundet som helhed.
FJI Group fokuserer på proaktivt at fremme kvalitetsmindsettet, så alle medarbejdere dagligt bidrager til, at vores kunder oplever kvalitet i alle produkter, som FJI Groups virksomheder leverer.
Dette sikres gennem kvalitetsstyringssystemer med IATF 16949 som grundlag for gruppens tværorganisatoriske funktioner samt løbende afklaring af virksomhedens risici og muligheder for at sikre opmærksomhed på disse og kunne implementere tiltag til forbedring af QMS rettidigt.
FJ Industries’ kvalitetsstyringssystem (QMS) består af kvalitetsmanualen (QM), der tjener information til både kunder og medarbejdere, leverandørkvalitetsmanualen (SQM) til videreførelse af virksomhedens krav og forventninger til leverandørerne samt procedurer, arbejdsinstruktioner, formler og bilag, der er beregnet til intern brug.
FJ Industries’ kvalitetsstyringssystem (QMS) er procesbaseret og omfatter alle aktiviteter i processen fra modtagelse af forespørgsel, indtil varerne leveres til kunden. QMS er udarbejdet i overensstemmelse med kravene i ISO 9001 og IATF 16949 standarderne. FJI’s QHSE-manual, dens politikker og virksomhedernes QMS gælder for alle FJI Group-medarbejdere, der er forpligtet til at følge systemets instruktioner og arbejde for at forbedre dette effektivt.
Gennem vores procedurer beskrives det, hvordan resultaterne fra interne audits, kundetilfredshedsundersøgelser og analysen af afvigelser bruges til løbende at forbedre vores kvalitetsstyringssystem samt sikre, at alle risici vurderes. Derudover sikres overholdelse af produktkrav gennem kontrol, mærkning af både kundens og vores egne produkter, mærkning af produkter i karantæne samt produktkontrol under fremstillingsprocessen.
Alle tre virksomheder i FJI Group har uafhængige kvalitetscertifikater. Kvalitetschefen for FJI DK er overordnet ansvarlig for kvaliteten for alle certificerede virksomheder, men det kinesiske selskab udfører deres certificering selv sammen med tredjepartsrevisoren, med støtte fra FJI DK.
Sundhedspolitik
Vi mener, at det er hver enkelt persons ansvar inden for organisationen at bidrage til et miljø, hvor medarbejdere, kunder og andre interessenter kan føle sig trygge og sikre. Derfor har vi integreret sundheds-, sikkerheds- og trivselshensyn i vores daglige forretningspraksis, da vi anerkender vigtigheden af disse faktorer i skabelsen af en positiv og produktiv arbejdsplads.
Vi arbejder ud fra følgende retningslinjer:
· Reducere sandsynligheden for ulykker, der kan forårsage skade, invaliditet og tab af liv for medarbejdere, besøgende og virksomhedens aktiver.
· Minimere sundhedsskader for personer, der er involveret i udførelsen af fremstillingsaktiviteter på forskellige produktionssteder.
· Sikre overholdelse af alle lovgivningsmæssige love, regler og forskrifter.
· Uddanne medarbejderne, så de kan være opmærksomme på deres egen sundhed og trivsel.
· Uddanne medarbejderne, så de kan være opmærksomme på deres egen sundhed og trivsel.
Sikkerhedspolitik
FJI har en stolt tradition for at arbejde med en “nul-skade” kultur, som inkluderer implementering af løbende inspektioner og kontrol, hvor det er muligt, etablering af sikre arbejdsprocedurer og effektiv rengøring, herunder brug af passende personlige værnemidler. Leverandører skal vurdere nødsituationer og have beredskabsplaner og procedurer på plads.
Miljøpolitik
FJI har en stolt tradition for at arbejde med en “nul-miljøulykker filosofi”, hvilket betyder, at virksomheden ikke har haft nogen afvigelser på dette område i årtier. For at sikre og opretholde denne status og filosofi har virksomheden indarbejdet en bred vifte af processer, der sikrer løbende opdatering og implementering af nye krav fra vores interessenter, hvor det er teknisk og økonomisk muligt.
Indtil videre er kun virksomhedens kinesiske afdeling miljøcertificeret i henhold til ISO 14001, mens de øvrige afdelinger arbejder i henhold til mange af de samme retningslinjer og ikke mindst baseret på national og lokal lovgivning.
Virksomheden er ansvarlig for og overholder alle gældende og relevante love og forskrifter. Virksomheden støtter blandt andet kravene til RoHS, Reach og konfliktmineraler, hvor dokumentation indsamles fra leverandører efter behov i forbindelse med udarbejdelse af erklæringer om de færdige produkter.
Gennem etablerede vedligeholdelsessystemer for virksomhedens produktionsudstyr og ventilationssystemer arbejdes der løbende på at minimere energiforbruget og sikre minimale emissioner og støj med det formål at sikre det bedst mulige arbejdsmiljø og det eksterne umiddelbare miljø.
Virksomhedens procesaffald sorteres og bortskaffes i overensstemmelse med myndighedernes krav og med et stærkt fokus på mulig genanvendelse. Vi har et system og uddannede medarbejdere, der kan håndtere farligt gods og om nødvendigt sikre inddæmning af eventuelle skader, hvis der skulle opstå en hændelse.